Adóhatósági igazolás kiadása

Az ügy rövid leírása, jogszabályi háttere:

Az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL.tv. (továbbiakban Art.) 126 §-a és a végrehajtására alkotott az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017 (XII.28.) Kormány rendelete szabályozza az adóhatósági igazolás kiadásának szabályait.

Az Art. 126.§-a alapján az adóhatósági igazolás Hatósági Bizonyítványnak számít.

Tájékoztatom, hogy 2016. január 1. napjától az adóhatósági igazolás illetékmentesek.

Az adóhatósági igazolás mentességét az Illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény XXI. mellékletének 4. pontja szabályozza.

Igénybevehetik:magánszemélyek, vállalkozók/vállalkozások, egyesületek, egyéb szervezetek, intézmények, stb…

Az ügyintézés kezdeményezhető:az adóhatósági igazolást kérő adatlapot kell kitölteni és benyújtani. Az ügyeket személyesen ügyfélfogadási időben, postán vagy elektronikusan az ügyfélkapun lehet benyújtani.

Szükséges iratok: cégkivonat, vállalkozói igazolvány, meghatalmazás.

Az ügyintéző iroda megnevezése:

Az adóhatósági igazolások kiadása az Ajkai Közös Önkormányzati Hivatal Pénzügyi Iroda Adócsoportjánál történik.

Az ügyintézés helye, és ideje:

Ügyfélfogadási napokon: (hétfő és szerda) 8.00 órától 15.30 óráig

V. emelet 505 szobában Kalász Szilvia adóügyi ügyintézőnél

személyesen, postán vagy elektronikusan a …………..

Elérhetősége: (88) 521-123; e-mail címe: penzugy@hivatal.ajka.hu

Kérelem általános adóhatósági igazolás kiállításához